DENIP 2021

Aquest any hem dedicat el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau a reflexionar sobre el Dret a la Salut. Per les restriccions del COVID, aquest curs només s’ha fet una activitat. Els alumnes de 3r ESO, que han estat treballant el Dret a la Salut a CiV les darreres setmanes, van elaborar uns vídeos  per explicar a la resta de cursos que aquest dret recollit per l’OMS, ens recorda que totes les persones tenen dret a la salut i als mitjans necessaris per garantir-la, tot i que encara molta gent no té accés a l’aigua potable o pateix fam. Les desigualtats s’han incrementat durant la pandèmia i cada vegada hi ha més dubtes de si tothom tindrà accés a les vacunes o als medicaments.

En aquest enllaç podeu veure un dels vídeos que han fet:

Els alumnes de 3r d’ESO també han proposat un joc a la resta: pensar solucions per intentar canviar aquesta situació. Per cada solució bona que han pensat, se’ls ha donat una fitxa de tetris de cartolina que després ha servit per intentar tapar un mural on es podien veure persones que no tenen el dret a la salut garantit en diferents fotografies. Aquest “Tetris de solucions i bones intencions” només ha pogut tapar una part d’aquest collage de problemes, però ha aportat una mica de color a la negror que tenim al món.

La classe que ha pensat més solucions ha estat 4tB que ha guanyat el joc, però la resta també han col·laborat amb moltes idees!!

Els alumnes de 3r d’ESO també han fet la lletra d’un rap que reflexiona sobre molts temes d’actualitat. Molt aviat el podreu escoltar!!

El Departament d’Humanitats vol agrair a l’alumnat i al professorat la seva participació. Especialment als alumnes de 3r d’ESO per la feina feta i la implicació!!!