Concurs “Jóvenes talentos” 2nESO

D’esquerra a dreta: Joel Duque (2nA), Darya Kononova (2nA), Eva Piquer  (Professora), Nikol Nikolaeva (2nB),  Jana Piñero (2nA), Arianna Clot (2nB) i Txell Clot (2nA).

Els dies 16 i 23 de març els nostres alumnes de segon d’ESO van participar a la primera fase del concurs Coca-Cola ‘Jóvenes talentos de relato corto’. L’objectiu del concurs és que tots els participants es deixin inspirar per un estímul creatiu i fomentar, d’aquesta manera, la literatura juvenil.

El dissabte 16 de març es va celebrar al Col·legi Cor de Maria de Blanes la prova en llengua catalana on l’estímul va partir de la següent frase: Tinc la riquesa de no voler ser ric. I, el dissabte següent, la prova en llengua castellana; en aquest cas els van presentar un objecte i una frase, un rellotge de sorra que portava inscrites les següents paraules: “Era necesario parar el tiempo”.

Aquestes han estat les impressions dels nostres alumnes:

• Em va agradar molt participar en aquest concurs. Malgrat que el tema sobre el que vaig haver d’escriure em va semblar una mica difícil, vaig passar una bona estona.” (Joel Duque, 2nA)
  • M’ha encantat treballar en aquest projecte perquè ha sigut divertit escriure una història amb una frase que et diuen al moment que vas a començar-la. Recomano fer aquesta activitat perquè l’experiència ha sigut genial!” (Txell Clot, 2nA)
  • “Ha sigut una experiència molt divertida, perquè l’he pogut compartir amb els meus companys de curs i també perquè he pogut conèixer gent d’altres escoles”(Arianna Clot, 2nB)
  • Ha sido una buena experiencia que he vivido junto a algunos de mis amigos” (Nikol Nikolaeva, 2nB)
  • “Ha sigut una experiència totalment nova per mi i m´ho he passat molt bé” (Anna Malieva, 2nB)
  • M’ha agradat molt participar-hi, ja que he pogut gaudir de l’escriptura amb els meus amics.”(Laura Gibert, 2nA)
  • Gran experiència, una de les que mai oblidaré i que he viscut amb molts bons amics” (Matt Ramos, 2nB)
  • “Ha sigut una experiència divertida i interessant tant a català com a castellà, espero que tots els meus companys siguin uns grans escriptors! (Darya Kononova, 2nA)
  • M’ha agradat participar-hi perquè crec que és un bon mètode per fomentar l’escriptura d’una manera més didàctica. Recomano a tothom participar, tant a la gent que li agrada escriure com a la que no.” (Jana Piñero, 2nA)

Esperem arribar a la fase provincial del proper mes de maig, però sobretot que hagin gaudit d’uns moments inoblidables i creatius els quals contribueixin al seu plaer per l’escriptura i per les nostres llengües.

Recordem les paraules de l’escriptor Camilo José Cela: “Para escribir sólo hay que tener algo que decir”.

D’esquerra a dreta: Anna Malieva (2nB), Laura Gibert (2nA), Darya Kononova (2nA), Jana Piñero (2nA) i Matt Ramos (2nB).