Salvem el planeta?

Aquell divendres 27 de setembre va ser molt important per canviar el planeta, vam fer una manifestació a l’Ajuntament de Castellbisbal promoguda pels alumnes de Les Vinyes, allà es va llegir un manifest i vam cantar la cançó de “Climate Change” basada en la cançó de Bella Ciao,  la lletra va ser versionada pels alumnes de 1r d’ESO del curs 2018/19, que ja havíem començat a treballar sobre aquest tema, en últim transversal.

L’Institut-Escola Les Vinyes està molt involucrat per combatre el canvi climàtic, ja que tenim la comissió oberta als alumnes que vulguin participar, que es reuneix cada dijous a l’hora del pati.

En aquest taller, cada dijous, volen posar-se un repte per poder canviar la manera de reciclar principalment, per exemple, han pensat de destacar més els noms de les papereres, per què així la gent sàpiga millor on va cada residu. També estan calculant la despesa energètica del institut, per després buscar maneres de consumir menys energia.

Manifestació a Barcelona

A Barcelona, també es va fer una manifestació a la tarda, tot i que molt més gran, allà hi havia moltíssimes persones caminant darrere de les pancartes grosses amb uns eslògans molt potents “No queremos un medio ambiente, lo queremos entero“, la gent va aguantar tota la tarda, fins que es va fer de nit, i segur que aguantarà moltíssim més per intentar provocar canvis.

Sempre pensem en un canvi que no es produeix, però aquesta manifestació va obrir els ulls de moltes persones, que van aportar el seu entusiasme i energia per poder canviar alguna cosa al món, perquè cada minut el mar es va omplint més de plàstics, cada vegada hi ha més CO2 a l’aire que respirem, augmenta el nivell del mar… ESTEM EN UN NIVELL CRÍTIC!!!

Aquesta manifestació va ser una de les més multitudinàries, ja que la van fer a tot el món, cada vegada es veu que tenim més ganes de canviar el futur i de seguir vivint.

Fotos de Gerard Segú a Barcelona

Que hem aconseguit?

Afortunadament la manifestació a Castellbisbal va servir d’alguna cosa, ja que va acudir l’alcalde a L’institut Les Vinyes per respondre els nostres dubtes sobre el tema. Va ser un gest molt gratificant que vingués, ja que el nostre esforç va ser recompensat amb una xerrada bastant política però molt aclaridora.

L’alcalde ens va respondre a les nostres preguntes, alguns alumnes van prendre notes, alguna vegada la xerrada ens va semblar una mica avorrida, ja que potser va ser va parlar massa del seu programa electoral, però va escoltar les nostres propostes, com per exemple, que tothom netegi la seva vorera i invertir en busos ecològics.

En resum, ens va ajudar molt a entendre el que s’està fent a Castellbisbal per reduir el canvi climàtic.