I tu, què n’opines?

Durant aquestes dues setmanes, uns quants alumnes de primer, segon i tercer d’ESO ens hem encarregat d’informar-nos i escoltar les diferents opinions sobre els esports i el gènere. Vam fer una enquesta a on preguntàvem l’opinió dels alumnes, tenint en compte que les preguntes no eren objectives.

Normalment quan penses amb la paraula “Esport” et ve el cap la imatge del futbol, el bàsquet… o potser altres esports, però això no impedeix que siguin considerats masculins.

Vosaltres ens sabríeu dir quan val un partit del barça de la lliga masculina?

Aproximadament entre 70-375 euros.

I un partit de la lliga femenina?

Entre 3-5 euros aproximadament.

I vosaltres que n’opineu, creieu què és just?

Com bé hem dit abans per escoltar les diferents opinions sobre el tema, vam fer una enquesta. Els resultats de l’enquesta són  els següents; la majoria de l’alumnat ha opinat que no li donen gens d’importància a cap dels esports. Però una petita part de gent ha opinat que li dona més importància al món masculí.

La veritat és què, ens ha sorprès el fet de que majoritàriament les noies opinessin que li donen més importància al món femení, pel fet de ser noies.

Des del nostre punt de vista això no és just que hi hagi tanta diferència de gènere, ja que no canvia res, l’únic que canvia és el sexe. De fet, el físic no ho és tot.

Bàsicament trobem injust el fet de que s’hagi de separar els esports principalment pel sexe que tinguis. És com si separéssim peixos liles dels taronges, o cargols petits dels grans… oi que no té sentit?

Aquest article l’han fet: OT (3r C) ARMAND (1r C) ABRIL (2n A) CLARA (2n A)