Manifest de rebuig a l'esborrany de l'avantprojecte de la LOMCE

escola_catala

El Claustre de l’Institut Escola Les Vinyes s’adhereix al següent manifest, elaborat per les Comissions Permanents de les Juntes Centrals de Directors i Directores de Primària i Secundària.

Les Comissions Permanents de les Juntes Centrals de Directors i Directores de Primària i Secundària volem manifestar el nostre més enèrgic rebuig a l’esborrany de l’avantprojecte de llei orgànica per a la millora educativa.

El nostre model lingüístic, que té una antiguitat de més de trenta anys, és un model d’èxit que ha contribuït a la cohesió social i a l’equitat del país i ha estat una peça integradora clau de la societat catalana de les darreres dècades.

A més, els resultats de les diferents avaluacions externes confirmen que el nivell d’aprenentatge de l’alumnat en les dues llengües cooficials és molt semblant i que el nivell de coneixement del castellà no es diferencia del de la resta de Comunitats Autònomes.

No hi ha cap conflicte lingüístic en els centres educatius. No entenem la necessitat de crear un problema artificial i innecessari al voltant d’aquest tema tan sensible. Ha costat molt arribar fins aquí perquè ara determinades persones intentin amb irresponsabilitat destruir l’èxit del nostre model d’ensenyament lingüístic.

Creiem que l’atenció de la societat hauria de centrar-se en els problemes reals que afecten el sistema educatiu, per exemple, reduir el fracàs escolar i evitar l’abandonament escolar prematur, i no a lluitar contra fantasmes que només veuen a Madrid.

Els centres educatius necessitem estabilitat i no reformes continuades cada vegada que arriba al poder un partit polític. És per això que volem manifestar el nostre rebuig a aquesta proposta i expressar la nostra voluntat de treballar perquè, en aquest tema d’importància cabdal per al país, no es doni ni un sol pas enrere.

Barcelona 5 de desembre de 2012