MÚSICA I PROJECTES A LA CLASSE DELS ANIMALS FANTÀSTICS I LA CLASSE DEL MAR

Aquest trimestre a l’aula de música vivim els projectes amb intensitat:

• 4 CORDES: Un dia a la setmana la Maria i la Irene de l’Escola de Música Municipal de Santa Maria de Palautordera ens acompanyen amb la iniciació en  la l’aprenentatge instrumental del violí o violoncel. El projecte 4 cordes treballa des de la perspectiva de l’informe Delors d’una educació accionada desde quatre dimensions (aprendre a ser, aprendre a fer, aprendre a viure i aprendre a conviure). El treball es basa en les fortaleses i en l’educació emocional acompanyant els nens i nenes en el seu  propi creixement: regulació emocional, autonomia, competències socioemocionals i habilitats per la vida. El treball es realitza amb i des de l’aprenentatge d’instruments musicals de corda fregada i es proposa fomentar les potencialitats i possibilitats de cada individu treballant alhora des d’una mirada que engloba el grup i la comunitat. Es treballa perquè l’alumne estimuli i entreni, en el major grau possible, el seu cervell, tant l’hemisferi esquerre (racionalitat, procés lògic i sentit pràctic) com el dret (intuïció, imaginació i emoció), emprant metodologies que incorporen els diferents llenguatges sensorials que utilitza el nostre cervell (auditiu, visual, cinestèsic o de consciència corporal). El dimarts 25 d’abril a la tarda estem organitzant una petita mostra on podreu gaudir alumnes i famílies del treball realitzat dins del marc d’aquest projecte.
  • SARDANES: L’Esteve i la Roser fa 20 anys que acompanyen a  la mainada de diferents centres promovent l’aprenentatge de les sardanes. Ells han sigut avis d’una alumna de la nostra escola i ens tenen el cor robat. Els nens i nenes de 3r gaudeixen moltíssim d’aquestes sessions. El dia 5 de maig es farà una ballada a la Plaça de la Vila de Sant Celoni on hi participarem juntament amb altres escoles. El 24 d’abril també ens agradarà molt convidar als nostres avis i àvies al centre perquè ens vegin ballar i, si volen, acompanyar-nos.
  • CONCERT A L’ATENEU: El divendres 28 d’abril hi ha previst un concert a l’ateneu on els protagonistes seran tots els nens i nenes d’infantil i primària de l’Institut Escola la Tordera. Us fem un petit espòiler i us diem què cantarem ja que anirà molt bé practicar-la molt a casa i saber-nos molt bé la lletra! El conte ens agrada molt i la cançó, més! Enllaç a la cançó invencibles dels Catarres.

Sessió 4 cordes a la Classe dels animals fantàstics.

Sessió 4 cordes a la Classe del Mar