L’Institut Escola La Tordera seleccionat com un dels centres pilot pel projecte de renaturalització dels patis escolars

El projecte Pati (R)Evolució + Natura pretén renaturalitzar el pati de l’escola l’IE Tordera l’any vinent. Aquesta renaturalització consisteix a potenciar els espais que connecten amb l’entorn natural i els espais de joc que fomenten noves formes d’interrelació entre els infants. Nou escoles de tota Catalunya han estat seleccionades amb l’objectiu de fomentar la biodiversitat i millorar la integració de la diversitat social dins el pati, ajudant a minimitzar els efectes del canvi climàtic.

El projecte beneficia la biodiversitat, però al mateix temps té en compte les relacions socials per tal de minimitzar els riscos i fomentar actituds positives vers l’entorn i vers els companys i companyes. L’espai ha de fomentar la convivència, el relaxament, la descoberta i l’intercanvi entre els infants i ha de contribuir a formar una societat sana i equilibrada.

En aquest projecte hi participa tota la comunitat educativa i està coordinat per l’ONG SEO BirdLife amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

Podeu trobar aquesta notícia publicada a la web de l’Ajuntament de Sant Celoni. http://www.santceloni.cat/26599

al diari de l’educació El pati de la Tordera com a reserva de la biodiversitat i a la versió en paper del diari el 9Nou del passat divendres 5 de març.