Índex 4t

MEDI  NATURAL 

Aquest trimestre hem treballat els continguts de medi natural a través del projecte de l’abella. 

El projecte no tan sols ha estat vinculat al medi natural, sinó que hem encabit altres àrees, com ara: visual i plàstica, castellà, català, mates…

L’objectiu d’aquest projecte era donar consciència als alumnes de la importància que tenen les abelles en el nostre planeta, a més vam treballar com viuen, quines espècies són les seves depredadores, la seva anatomia…

https://photos.app.goo.gl/91FqG2aQU5To3pBr6

MEDI SOCIAL

El medi social el vam introduir a través del medi natural, és a dir, vam utilitzar el punt per on va entrar la vespa asiàtica (depredadora de l’abella) per introduir les comarques de Catalunya. 

L’objectiu era entendre com està distribuida Catalunya, entendre el concepte comarca i cercar informació d’aquestes. 

Un cop vam finalitzar les comarques ens vam endinsar en quin tipus de clima tenen les comarques, ja que no en totes tenen. Un cop vist vam veure diferents característiques dels tres climes: de muntanya, de plana i de costa.

La intenció d’aquests temes es situar el nen o nena en el món que l’envolta i sigui conscient de la realitat que té al voltant.

 

https://photos.app.goo.gl/hzuak14md6rzWKFw5

 

LLENGÜES

Aquest trimestre hem treballat els continguts de l’àrea de llengua catalana, tant des de l’expressió i la comunicació oral com des de la lectura comprensiva de textos i la producció de textos propis, atenent a les propietats textuals: Adequació i coherència, morfosintaxi, lèxic, ortografia i aspectes formals.

L’objectiu de la nostra tasca és adquirir eines pel desenvolupament de les diferents competències contemplades al currículum per a l’àmbit lingüístic, en concret per aquesta àrea de coneixement.

El treball s’ha concretat en activitats de grup, com les converses d’aula i els espais, en els quals es porta a terme de manera més manipulativa, i d’altres realitzades per parelles o individualment, les quals podreu trobar en aquest àlbum.

CONTINGUTS TREBALLATS

COMUNICACIÓ ORAL

  • Hàbits propis de la conversa.
  • Estructuració del missatge.
  • Correcció lingüística.
  • Exposició: Projectes.

COMPRENSIÓ LECTORA

  • Tècniques per la comprensió lectora: Identificació d’idees principals i paraules clau per paràgraf.

EXPRESSIÓ ESCRITA

  • La descripció
  • El resum
  • La biografia

CONEIXEMENT DEL FUNCIONAMENT DE LA LLENGUA

  • Separació sil·làbica i digrafs.
  • Tipus de paraules segons la síl·laba tònica.
  • B/V
  • Vocal neutre e i o.
  • L’oració.
  • Apòstrof.
  • Temps verbal: Verbs.
  • Subjecte i predicat

LITERÀRIA

  • Anàlisi d’un llibre
  • Lectura lliure de la biblioteca d’aula.
  • Padrins i fillols.

PLURILINGÜE I INTERCULTURAL

  • Els dialectes del català.

https://photos.app.goo.gl/mXcfMdLS6iUWkHT47

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Durant aquest primer trimestre hem introduït el treball de numeració i càlcul a partir del coneixement i l’ús de nombres cada vegada més grans i més petits. Hem conegut els nombres decimals i hem pogut veure la relació entre la part entera i la part decimal dels nombres. Els hem representat de diferents maneres i ens hem iniciat en càlculs i operacions amb aquests nombres. D’altra banda   hem consolidat el concepte de la multiplicació així com l’aprenentatge de totes les taules i  introduït la divisió. Sovint aquest treball interrelaciona diferents blocs de continguts, doncs sempre busquem activitats  que impliquin posar en marxa diferents estratègies i mecanismes de realització a partir de supòsits o problemes que tenen a veure amb situacions que desenvolupem normalment a la nostra vida quotidiana.  Alternem sessions de caire més manipulatiu i vivencial durant les sessions de matemàtiques manipulatives amb d’altres que impliquen un grau de conceptualització i abstracció sobre el propi paper. Aquests són els continguts que hem treballat durant el trimestre:

 

. Numeració i càlcul:                                                          

. Els nombres fins als milions.

. Els nombres decimals: dècimes, centèsimes i mil·lèsimes

. Relació i conversió de diferents unitats.

. El valor posicional de les xifres en les operacions.

. Lectura i escriptura de nombres.

. Sumes i restes de diverses xifres portant- ne amb i sense decimals

. Multiplicació d’una i dues xifres .

. Les taules de multiplicar: 1 al 10 consolidació

. La divisió: termes, algoritme i prova

. Propietats dels nombres:  commutativa, associativa, element neutre, distributiva

. Resolució de problemes:

. Quinzet i Problemes a partir de supòsits d’aula: +,-,x i :

 . Càlcul mental:

. Quinzet: Operacions  2 minuts  +  –  x  . Quadernet Barcanova.

https://photos.app.goo.gl/n9SBeTH4Lm3moMVC6

 

ROBÒTICA

Vivim envoltats de tecnologia, cada vegada són més nombrosos els dispositius que arriben a les nostres mans amb més funcions facilitant-nos l’accés a dades i coneixements infinits, potenciant la comunicació i la discussió d’aquests mateixos coneixements.

Fins ara, a la majoria de centres educatius l’objectiu era  preparar a l’alumne per al seu futur, dotar-lo d’uns coneixements bàsics que li permetessin trobar i portar a terme una feina, on tenien gran pes els aprenentatges memorístics. No obstant això, el tractament de dades i les operacions matemàtiques són coneixements que un ordinador gestiona de manera més ràpida i eficaç que qualsevol persona del món. És aquí on neix la necessitat de portar el pensament computacional a les aules, una metodologia centrada en l’alumne, que faciliti en els coneixements sobre com relacionar-se amb la tecnologia, aprendre el seu llenguatge i els permeti desenvolupar aquelles habilitats

que, per ara, són exclusives de l’ésser humà com la creativitat, la capacitat crítica o la presa de decisions.

CONTINGUTS TREBALLATS

  • Què és la programació: CODE.ORG
  • Vocabulari bàsic de la programació.
  • Diagrama de flux com a representació de programes.

 

https://photos.app.goo.gl/y3DEjd75pm7k7kJD9

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>