GAUDIM DEL MÓN IMAGINARI DELS CONTES

Diàriament, tenim contacte amb el món de les imatges i narracions més màgiques, divertides i inversemblants que ens hàgim pogut imaginar fins ara. Disposem del racó de la biblioteca d’aula de manera lliure on podem mirar, individualment o amb els nostres companys/es, els contes que hi tenim, ja sigui a l’estona de joc i treball de racons o després d’esmorzar. És un estona on ens evadim i posem en joc la nostra imaginació, interpretació, observació i exposició oral. I podem acompanyar aquest moment d’un massatge o de representació teatral amb titelles. 

A més, descobrim un munt d’històries que ens expliquen les mestres. Aquestes són de diferents temes i ens transporten a emocions diverses, ens obren el pensament, ens conviden a explorar nous mons i opcions… Gaudim molt a l’hora del conte i creem entre tots un clima a l’aula que ens permet disposar-nos per a l’escolta activa i més interna. I en acabar la narració iniciem un treball per potenciar les habilitats de pensament a partir del diàleg: aprendre a expressar-se, oferir la nostra opinió i respectar la dels altres, respectar el torn de paraula, sentir i expressar emocions com la tristesa, l’alegria, l’estima per la família, la por, els amics, etc.

Alguns contes que hem treballat han estat de tipologia molt variada: clàssics (en Patufet, la Caputxeta Vermella, Els tres porquets…), de diversitat familiar (Amb la Tango som tres, Germans…), emocionals (De quin color és un petó, De què fa gust la lluna, T’estimaré sempre, Tinc un volcà, Quina rebequeria, El cistell de cireres…), de tradicions (els Reis d’Orient, la Mona de Pasqua, Carnestoltes i la Vella Quaresma…), atenció a la diversitat (Quatre petites cantonades de no res, El cassó d’en Gerard…).

CONTES P3