ESTEM AL FINAL D’UNA GRAN ETAPA…

Anem acabant un curs i amb ell el tancament d’aquesta etapa tan especial d’Educació Infantil. Hem viscut un munt d’experiències impressionants de les quals ens emportem grans regals de vida.

Vivim el dia a dia a l’escola amb molta intensitat, això és el que ens toca a la nostra edat, i anem sent conscients que ens estem fent grans i que se’ns obre una nova etapa i anem fent passets endavant per anar creixent. Estem preparats per entrar en aquest nou moment i, a vegades, ens posem nostàlgics amb el que vivim i tenim a infantil; els canvis ens neguitegen, no coneixem el que ens trobarem o com ho afrontarem i, a vegades, ens pot suposar por, respecte, bloqueig… o el contrari, se’ns mouen unes ganes enormes de ja ser-hi.

Les mestres estem posant molta mirada en fer un bon tancament d’etapa, que possibiliti poder-se obrir amb llibertat al que ve. Per això, hem dedicat alguns moments d’aula (rotllana i filosofia) a parlar de les seves expectatives, pors, inseguretats, necessitats… en aquest moment. Hem obert la possibilitat que el curs vinent farem una nova organització dels grups pensada pel millor benestar d’ells i elles, agafant també la seva vivència i opinió. Cada alumne/a ha pogut escollir aquells companys/es d’I5 (Pallassos i Pirates) amb qui li agradaria compartir el 1r de primària i ha estat molt bonic el que ens han pogut explicar i amb la naturalitat que els suposa aquesta diversificació. Estem segures que se’ls obriran noves oportunitats de relació i aprenentatge i així també ho estan respirant ells/es.

Com bé sabeu, en aquesta etapa d’infantil el treball corporal i la consciència que cadascú té d’ell mateix li donem especial rellevància, ens mostra en quin moment maduratiu es troba cada infant i l’evolució progressiva que està fent de qui és i com és. Ara, arribats a aquest moment de tancament d’etapa, us emporteu a casa un magnífic àlbum desplegable amb el recull dels diferents dibuixos que s’ha fet d’ell/a mateix al llarg de l’etapa (9 representacions en total) amb la progressió d’escriptura del seu propi nom al darrere. A la portada us trobeu un treball de simetria, dibuix i coloració de la seva pròpia cara.

Hem destinat un matí a fer una visita a primer de primària per començar a conèixer les aules, algunes de les mestres, els espais, activitats que fan… alguns d’ells ja els coneixem. Hem pogut esmorzar plegats i compartir l’estona jugant a les diferents zones de pati. Ha estat una experiència molt bonica. Els nens i nenes que ens han presentat la seva aula i el que han viscut al llarg de primer els coneixem del curs passat i hi coincidirem a cicle quan fem primària. Tanmateix, hem fet un acte d’escola on ens han entregat la clau (simbòlica) per anar a primer. Ens ha encantat sentir-nos grans i rebre de forma simbòlica aquest nou “repte”.

Aquesta darrera setmana hem fet un ritual de tancament on ens hem acomiadat de tot allò que hem fet a infantil. També ha estat un moment en què hem pogut dir coses boniques que ens agraden, ens sorprenen o ressaltem dels altres, per poder-les anar reconeixent en nosaltres mateixos i agrair l’acompanyament i vivències d’aquests tres anys.

PARAULA BONICA I RITUAL DE TANCAMENT: FOTOS I5 A i I5 B

TRASPÀS DE CLAUS I VISITA A PRIMER: FOTOS I5 A I I5 B

SORTIDA FAMÍLIES: FOTOS

Agraïm des d’aquí totes les vivències d’aprenentatge compartides entre alumnes, mestres i famílies. Les mestres estem immensament agraïdes. Ha estat un gran regal!