LA MÚSICA RESSONA a 5è!
Iniciem la bona aventura d’aquest curs adaptant-nos a un nou espai com és l’aula ordinària. Aquesta situació ens ofereix l’oportunitat d’aprendre a fer música d’una altre manera. Potenciant molt més el treball instrumental, de llenguatge i audició.
Cançó: Donada la situació pandèmica no participarem al projecte de la CANTÀNIA com a la resta de cursos s’havia fet. Posposem aquesta experiència pel curs vinent. Aquest curs prioritzarem dins les restriccions i recomanacions cantar molt fluixet el treball melòdico-instrumental del nom de les notes. Esperem que aquest proper trimestre la situació sanitària hagi millorat i poguem començar a fer un treball coral i de conjunt vocal.
Aquesta experiència ens aporta també l’oportunitat de cantar “en silenci” mentre l’Anabel ens guia i provem de fer cant a boca closa com ho fan els cantants de veritat.
Instruments: Busquem la manera de treballar la flauta dolça. Ens reinventem!! Aconseguim treballar la digitació sense l’embocadura i a casa la fem sonar de valent!! Després ens gravem i ho compartim amb la resta del grup classe a les sessions de música per co-avaluar-nos i aprendre els uns dels altres. Hem millorat força la dicció, la digitació i la musicalitat.
Obrim el ventall instrumental a la pràctica de l’ukel·lele, instruments de placa i campanes musicals. Fomentem la creativitat per mitjà de la improvisació de sons amb el propi cos o amb instruments musicals.
Llenguatge musical Consolidem pràctica i vivencialment la notació i valors rítmics del llenguatge musical que interpretem d’una partitura. Iniciem la composició i escriptura d’una partitura. Assolim la lectura i escriptura musical a través del treball fononímic i no convencionals (colors, parts del cos, pentagrama de mà, pentagrama mòvil i pissarretes vileda amb pentagrama) per tal que tot l’alumnat arribi a comprendre i a interpretar les qualsevol melodia amb la veu o qualsevol instrument.