TERCER I L’ECLIPSI LUNAR

Aquest tercer trimestre els Juràssics i els Pokémons estem treballant el Sistema Solar, els astres que el formen i com es relacionen. Les darreres setmanes hem observat les diferents fases de la lluna amb el suport del repte setmanal.

Avui, 16 de maig de 2022, els grups de tercer han vingut a l’escola a les 5:20 h de la matinada, per veure l’eclipsi lunar que coindeix amb la fase de lluna plena. Des de l’any 2019 no es veia un eclipsi semblant, per aquest motiu no ens l’hem volgut perdre.

Les activitats han començat molt d’hora, però alumnat i famílies hem estat molt puntuals en l’arribada. Hem començat l’observació de la Lluna, la qual es veia espectacular ja mossegada per l’ombra que la Terra projectava. Hem tingut sort de poder veure l’eclipsi total durant uns minuts, tot i que després ha quedat tapat pels núvols. En aquest moment han començat la resta d’activitats: pintar l’eclipsi amb aquarel·les i buscar diferents cossos estelars i identificar-los amb l’aplicació Google Sky Map.

Un cop acabades les primeres activitats hem fet una aturada per esmorzar. Tot seguit, hem escrit cartes al cel. En moltes cultures hi ha la creença que som pols d’estrelles, partícules de l’univers i que tornem al cosmos un cop morim. Ens hem agafat a aquesta creença per fer arribar una carta a aquells éssers estimats que ja no estan amb nosaltres, qui volia podia demanar un desig a les estrelles. Per fer arribar la nostra carta als diferents destinataris les hem cremat. L’activitat ha acabat amb l’encesa d’una bengala, símbol de la llum que tothom porta a dins i d’allò que ens fa brillar.

Ja per acabar la celebració de l’eclipsi, hem compartit amb les famílies els cal·ligrames que hem creat amb motiu de la setmana literària. El tema dels cal·ligrames era la lluna i les estrelles.

Un cop a la classe hem vist un vídeo sobre l’eclipsi, enregistrat des del l’observatori astronòmic del Teide, el qual compartim amb vosaltres.