La llengua catalana i els espais de llengua

                                                                        

A l’aula sorgeixen molts moments per llegir, expressar i escriure amb intencionalitat. Per això, no fem un ensenyament aïllat, sinó  que es treballa de manera globalitzada i transversal des de totes les àrees d’aprenentatge. 

Aquest trimestre el treball de llengua l’hem fet a través:

  • Dels reptes: cada divendres els infants s’emporten una tasca oberta per tal de continuar treballant o aprofundint sobre algun dels temes que hem tractat a l’aula. Llegir, entendre’l i preparar-lo de manera autònoma són alguns dels objectius d’aquest treball.
  • De les exposicions orals: és necessari saber què volem dir i com ens hem de comunicar per entendre’ns. Aquest trimestre les exposicions que hem fet ens han permès organitzar-nos, preparar allò que volíem dir, tenir en compte la nostra veu i postura, superar la vergonya… Ha sigut una experiència molt enriquidora que ens ha permès treballar també l’escolta activa.
  • Llibreta vermella: en ella queden recollida diferents activitats com notícies, petits textos, passaparaula, llista de sons, frases…
  • Dels espais de llengua: aquest trimestre ens hem iniciat amb els espais. Es realitzen en petit grup ja que són propostes estructurades que busquen treballar aspectes de la llengua de manera més autònoma. Alguns exemples d’aquestes activitats són: picar síl·labes, caçadors de paraules, contes bojos, kaleidos, paraules mogudes, cartells…
  • De la lectura i de la llibreta viatgera: tenir estones de lectures permet anar fomentant el gust i l’agilitat lectora. Llegir ens permet viatjar, imaginar, entendre… i amb la llibreta i el llibre viatger es dona la oportunitat de conèixer i comprendre diferents tipologies de llibres.

Us deixem l’enllaç perquè veieu i gaudiu d’aquests moments:

https://drive.google.com/drive/folders/1-egJ81NayUTZlNM3Dn2gW9Lzr3Bb9Gvk?usp=sharing