La classe dels i les Futbolistes. Índex 2n trimestre

LA CLASSE DELS I DE LES FUTBOLISTES 

Aquest segon trimestre continuem treballant de manera globalitzada. Les tasques que us presentem fetes  pels infants es relacionen entre elles tenint un sentit global.

Pels nens i nenes aquesta manera d’aprendre és molt més fàcil, àgil i motivadora. S’involucren més amb el tema treballat ja que veuen un sentit global a tot plegat. El fet d’aprendre globalitzadament és molt més gratificant i els resultats assolits són molt més significatius.

Les següents activitats estan enfocades segons els continguts curriculars de les diferents àrees d’aprenentatge treballats. S’ha tingut en compte els interessos i les inquietuds dels infants. Podem estructurar-les de la següent manera:

  • Arriba l’hivern.
  • Carnaval a la Tordera.
  • La Notícia.
  • Sortides.

A més de les activitats anteriors també es realitzen un conjunt de tasques sistemàtiques que reforcen els continguts que cal treballar, com per exemple:

  • La realització de lectures amb la posterior roda d’intervencions i opinions.
  • Treball globalitzat sobre el projecte del nom de la classe: “El Terror”, projecte anual i que finalitzarem al tercer trimestre.
  • Treball globalitzat de medi natural sobre el projecte de rèptils i amfibis, que finalitzarà al tercer trimestre.
  • Quadernet de matemàtiques, set i mig.
  • Activitats de geolocalització a l’escola.

 

Geolocalització

 

ARRIBA L’HIVERN

  • Després de les vacances de Nadal, vam treballar la descripció de les joguines o jocs que van portar a l’escola, tot escrivint paraules o frases curtes.
  • Al llarg de l’estació de l’hivern hem treballat l’estadística fent gràfics mensuals del temps.
  • Cada més ens porta una dita que treballem de manera escrita i oral.      
  • Iniciació a l’escriptura de petits textos, començant per frases curtes a la llibreta de llengua.       
  • Activitats plàstiques sobre els colors de l’hivern. 

 

 JA HA ARRIBAT EL CARNAVAL A LA TORDERA!!!

El Consell del Bull arriba a l’escola. Ens ve a anunciar l’arribada de Sa Majestat el rei Carnestoltes. Tothom espera amb expectació si serà mascle o femella, gran o petit, de cartró de fusta…i si quan arribi el judici se’l cremarà o no.També ens ve a dir les consignes que haurem de complir al llarg de la setmana de Carnaval. 

Aquest curs el Cicle Inicial es disfressarà de superherois i superheroïnes. Fem un esbós del que ens agradaria preparar per a la disfressa i arribat el moment preparem tot el que necessitem i les elaborem amb l’ajuda de les famílies. 

Passada la setmana de disbauxa arriba el dia del judici final on es decidirà si cremem o no al rei Carnestoltes.

 

SORTIDES I ACTIVITATS DINS I FORA DE L’ESCOLA.

Al llarg d’aquest trimestre hem realitzat dues sortides: al CRARC a fer una activitat de vivència relacionada amb els amfibis i rèptils i a la Font dels Enamorats a celebrar el dijous llarder.

 

TREBALL SISTEMÀTIC

Hi ha alguns treballs que requereixen d’un treball més sistemàtic:

  •     Lectura diària, de diferents llibres de la biblioteca d’aula. Lectura de contes per part de la mestra per treballar la comprensió oral.
  •     Lectura col·lectiva.
  •     Padrins de lectura.
  •     Llibreta de notícies: escriptura de petits textos d’experiències personals, caps de setmana, festes de l’escola…on es fa un treball de seqüenciació de continguts, estructura de les frases…
  •     Quadernet 7 i mig. Activitats de lògica i càlcul.
  •     Treball competencial digital amb les tablets i ordinadors relacionat amb les diferents àrees.
  •     Dins d’aquest àlbum també trobareu feines sistemàtiques de les diferents àrees :

-Dictat de paraules i frases.

– Numeració fins 500.                                        

– Suma portant.                                                                                   

– Desena i centena.

– Càlcul mental.

– Rapidesa càlcul.

– Dictat de números.

– Geometria en volum.

– Simetria.

 

ESPAIS

Als espais es realitza una tasca més manipulativa, en petits grups tant de continguts de llengua com de matemàtiques.

Pel que fa als espais de llengua hem presentat una primera ronda amb les següents propostes:

Matemàtiques: hem creat 6 espais a l’aula:         

  • 1. Memory 10.

Joc amb cartes, es posen a l’inrevés (com al memory)  has d’intentar aconseguir la desena. Si la parella de cartes que has aixecat suma 10, te l’emportes! sino… les deixes on eren i continua el següent.  

  • 2. Blocs geomètrics.

Treballem la geometria, situació espaial… Ens hem familiaritzat més amb aquest material fent les nostres creacions lliures i  també hem representat moltes figures segons els models proposats. 

  • 3. Tangram.

Geometria, treballem a partir del joc lliure (inicialment) i també representant figures segons uns models, de menys a més complexitat. Tria la teva dificultat!

  • 4. Base 10, “La banca”.

Joc amb peces de fusta que treballa a partir de la unitat, desena, centena i fins al miler. Un company/a és la banca, qui s’encarrega de repartir les unitats, a la resta de jugadors/es. Els altres tiren els daus, sumen i reben la quantitat que els ha tocat de la banca. Atenció ! Ningú pot tenir més de 9 unitats.. Cada cop que arribes a 10 unitats, la banca te la canvia per una desena! I què passarà quan tinguis 10 desenes? 

  • 5. Reglets.

Material didàctic matemàtic que consta de reglets de fusta, de diferents colors i tamanys que corresponen cadascun a un nombre diferent (1 al 10). És una bona base per treballar, a través del joc, la numeració, descomposició de nombres, etc.. de quantes  maneres puc fer el número 7? , saps trobar totes les maneres possibles de sumar 10?

  • 6. Multilink.

Cubs de plàstic que encaixen entre ells. Hem gaudit mentre treballàvem la motricitat fina, el volum, la imaginació, la concentració, la coordinació òculo-manual… Joc a partir dels cubs “multilink”, inicialment lliure i després s’han fet diferents propostes de construcció, per exemple: fer una figura al company/a sense que aquest/a la vegi i, descriure la figura que has fet peça per peça.. Serà capaç de fer-la igual?

COMPETÈNCIA DIGITAL

       Aquest trimestre hem iniciat el treball individual d’aquesta competència amb l’ús sistemàtic de tablets amb aplicacions educatives de tipus escriptura, jocs matemàtics, sopa de lletres, jocs de taula virtuals, entre d’altres. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>