LA CASTANYADA A INFANTIL

Un cop iniciat el curs i transitada l’adaptació a l’escola, ens situem a la nova estació de l’any: LA TARDOR!

Per viure-la amb més consciència i observar-ne els canvis en el nostre entorn proper, aquests dies n’hem estat treballant alguns trets i ens hem emocionat amb l’arribada de la Castanyada.

Algunes de les activitats que hem fet han estat:

• Tallers de decoració amb elements de tardor. Cada grup-classe hem preparat uns racons on hem construït mòbils amb fulles, pinyes, troncs…, cargols amb plastilina i castanyes, paperines per menjar-nos les castanyes divendres… A més, ha estat un moment de comunitat educativa on alguns alumnes de l’ESO ens han vingut a ajudar i compartir aquesta estona plegats.
  • Lectura de contes i llibres de tardor. Al llarg de la setmana hem explicat històries relacionades amb aquesta època de l’any i n’hem observat il·lustracions que ens han convidat a iniciar converses molt interessants.
  • Sortida de tardor. Dimecres i dijous hem gaudit d’una petita sortida al parc de l’Alegria on ens han pogut acompanyar algun familiar.
  • Tastet de fruits i altres aliments típics d’aquesta època de l’any. Cada alumne/a ha portat algun fruit de temporada i hem fet un “pícnic” al pati. Les panxes ens han quedat ben plenes de mandarina, raïm, moniato, magrana, poma, plàtan, caqui… Quin gust!
  • Racó de tardor a l’aula. Des de casa, hem portat fulles, glans, castanyes, carbasses, bolets, cistells, ametlles… i hem fet un racó ben bonic per ambientar les nostres aules.
  • Danses de tardor i de la Castanyera.  El divendres ha estat el dia més mogut i ple d’emocions de tota la setmana. Al matí hem pogut venir disfressats/des de castanyers/es i marrameus/es, hem fet una desfilada amb música davant dels nostres companys/es. Com ens agrada aquest moment de ball i experimentar assumint rols de personatges diferents! Després d’esmorzar, la festa ha continuat a la pista fent una mostra de danses i cançons amb la resta de grups i mestres del centre. I a la tarda, la festa l’hem viscut conjuntament amb les nostres famílies i hem menjat les castanyes torrades per alguns voluntaris/es.

Els i les alumnes i l’equip educatiu d’infantil agraïm l’ajuda i acompanyament ofert per part de les famílies en aquesta festivitat.

Amb moltes ganes de seguir compartint moments de gaudi i aprenentatge compartit!!!

Aquí teniu un recull de fotos d’aquests dies!.