JOCS DE CUCANYA, COMIATS I MÉS!

El joc és per als infants una forma d’entendre el món que els envolta, aprendre i relacionar-se. Pot ser també una bona oportunitat per adquirir, transmetre i compartir valors com ara el respecte, la solidaritat, la responsabilitat, l’amistat o el compromís. Per això aquest final de curs els hem proposat als infants jocs de cucanya per tal d’afavorir aquests valors a través de jocs tradicionals que resulten ser ben divertits i originals.

En aquesta ocasió hem preparat jocs cooperatius de relleus amb aigua, maquillatge i polseres, cursa de sacs, mossegar pomes, bombolles de sabó i activitats amb globus d’aigua.

A continuació podeu veure unes imatges… Però seguiu llegint més avall, que no hem acabat!

També per als grups i les persones són imprescindibles els espais o les dinàmiques de tancament, on poder sentir que acomiadem una etapa o fase personal, permetent sentir les emocions que se’n deriven i expressant-nos des del cor allò que hem compartit o que desitgem als altres. Ens situem en cercle i ens veiem, reconeixem i acollim el que sorgeix en el grup, tot fent acompanyament emocional quan és necessari. Aquí tothom s’hi ha de sentir inclòs i el focus d’atenció s’ha de posar en el col·lectiu, en el nostre grup al qual pertanyem. Aquestes dinàmiques es poden enfocar de moltes maneres, nosaltres hem fet esmorzars de fruita compartits, entrega de detalls per als que marxen, el traspàs de claus dels infants que passen d’una etapa a un altre, el passadís de tota la canalla per tota l’escola per als alumnes de 4rt d’ESO i un ritual d’acomiadament de l’espai d’infantil per als infants de P5… Hi ha moltes maneres de fer-ho, però el més important és sentir que totes en formem part!

Aquí us deixem més IMATGES d’aquests darrers instants!

GRÀCIES I BON ESTIU A TOTES!!!