FEM RACONS!

Com ja sabeu, aquest curs una de les metodologies més treballades al parvulari és el treball per racons. Gràcies a aquesta metodologia organitzem l’aula en diversos espais on els alumnes estan distribuïts en petis grups i realitzen activitat simultànies de manera autònoma. Així doncs, el mestre agafa el rol de guia i de dinamitzador en l’aprenentatge dels infants, animant-los a participar en tots els espais proposats. Aquest mètode permet que l’alumne treballi de manera flexible, fent que prenguin consciència i siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge. Cada setmana es planteja algun racó nou, creat a través dels propis interessos dels alumnes. En totes les sessions trobem els següents tipus de racó.

Racó de joc simbòlic: Aquest trimestre continuem amb els animals i els insectes, les construccions, caseta/ninos i els cotxes.

Racó de biblioteca: Un espai on els alumnes tenen la possibilitat d’anar a mirar i llegir contes de la biblioteca d’aula o els presentats pel mestre. D’aquesta manera fomentem el gust per la lectura des de ben petits.

Racó creatiu: Es proposa en la majoria d’ocasions produccions lliures amb diferents materials (tisores, cola, pintura, colors, cartró, aquarel·les…) i d’altres es planteja una producció més pautada, on es treballa amb una tècnica i material concret, com per exemple, en l’època de carnestoltes, que vam pintar màscares.

Racó matemàtic: Es treballa majoritàriament amb jocs de taula i amb altres propostes més específiques per treballar numeració, comptatge, geometria, etc.

Racó de llenguatge: En aquest racó es pretén fomentar el llenguatge en totes les seves formes (expressió escrita, expressió oral, comprensió lectora…). Algunes de les propostes són els daus per inventar històries, escriure en les pissarretes, la bústia d’aula, confegir paraules que són del nostre interès, propostes sobre el paper…

Racó de motricitat fina: Aquest trimestre, a més de treballar la motricitat fina, estem incidint molt en el traç a través de diferents propostes engrescadores. També treballem amb amb materials que fomenten l’assoliment de la “pinça” , baldufes, plantilles per resseguir, gomets, agulles d’estendre, plastilina, etc.

Seguidament, us adjuntem algunes fotos!

P5A Diables i diablesses

P5B Bombers i bomberes