ESPAI DE FILOSOFIA A P4

A l´hora dels espais portem a terme diferents àrees, però una d´elles és la comunicació i llenguatges a través del projecte de Filosofia 3/18 a l´aula.  En petit grup format per bombers/es i diables/sses  en rotllana, amb una espelma i juntament amb el nostre amic follet Pol comença la sessió de filosofia. Creant així un espai íntim on reflexionar i comunicar allò que sentim des del cor, ja que això permet actuar des de l´essència de cadascú. De fet, mai deixa de sorprendre la capacitat que tenen les nenes i els nens per poder posar-se en situació de pensar i dialogar sobre temes que els toquen molt de prop i d´altres que són més tabú. Aquest segon trimestre hem volgut parlar sobre els nadons, l´empatia, la diversitat, l´amor, la tristesa, l´auto-observació, entre altres. Però és sorprenent les converses tan  engrescadores que sorgeixen ja en aquestes edats.

Les sessions comencen  sempre amb una pregunta i d´aquí van sorgint d´altres. Entre totes les aportacions el tema va creixent i si cal, la mestra va formulant més preguntes per poder complementar encara més el tema,  a partir de la literatura, l´art i el joc.

Per finalitzar, l´infant s´autoregula  a través de dues imatges -mar en calma i mar en tempesta- les quals porten a poder expressar les sensacions viscudes i el treball realitzat. L´alumna expressa com se sent,  si en mar en calma -tranquil- o en mar tempestuós -nerviós-. D´aquesta manera  les nenes i els nens comencen a posar paraules a través de com se senten i sobretot, com s´han trobat durant la sessió.

Us convidem mirar les fotografies, d´algunes sessions:

FOTOS FILOSOFIA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>