A l´hora dels espais portem a terme diferents àrees, però una d´elles és la comunicació i llenguatges a través del projecte de Filosofia 3/18 a l´aula. En petit grup format per bombers/es i diables/sses en rotllana, amb una espelma i juntament amb el nostre amic follet Pol comença la sessió de filosofia. Creant així un espai íntim on reflexionar i comunicar allò que sentim des del cor, ja que això permet actuar des de l´essència de cadascú. De fet, mai deixa de sorprendre la capacitat que tenen les nenes i els nens per poder posar-se en situació de pensar i dialogar sobre temes que els toquen molt de prop i d´altres que són més tabú. Aquest segon trimestre hem volgut parlar sobre els nadons, l´empatia, la diversitat, l´amor, la tristesa, l´auto-observació, entre altres. Però és sorprenent les converses tan engrescadores que sorgeixen ja en aquestes edats.
Les sessions comencen sempre amb una pregunta i d´aquí van sorgint d´altres. Entre totes les aportacions el tema va creixent i si cal, la mestra va formulant més preguntes per poder complementar encara més el tema, a partir de la literatura, l´art i el joc.
Per finalitzar, l´infant s´autoregula a través de dues imatges -mar en calma i mar en tempesta- les quals porten a poder expressar les sensacions viscudes i el treball realitzat. L´alumna expressa com se sent, si en mar en calma -tranquil- o en mar tempestuós -nerviós-. D´aquesta manera les nenes i els nens comencen a posar paraules a través de com se senten i sobretot, com s´han trobat durant la sessió.
Us convidem mirar les fotografies, d´algunes sessions: