La música és una de les expressions més boniques de l’ésser humà ja que aconsegueix transmetre diferents sensacions i despertar i transmetre emocions de manera inmediata. Ens permet expressar-nos, sentir-nos i acompanyar-nos despertant la unitat i la cohesió del grup classe.
“L’educació ben entesa no és només la preparació per a la vida; és en ella mateixa una manifestació permanent i harmoniosa de la vida. Hauria de ser així per a l’educació musical que apel·la a la majoria de les facultats rectores de l’ésser humà.
” Willems. (Malagarriga, Busqué, 1982)
Els blocs de continguts que abordem a l’espai musical són:
- Cançons: iniciem les cançons a l’unisó i acompanyades de petits obstinats rítmico-melòdics. Cançó a cànon i amb petites segones veus.
- Educació de l’oïda: Treballem l’analisi i l’escolta activa de les diferents qualitats del so i element sonors d’una música.
- Audició: Presentació d’algunes obres rellevants de la historia de la música.
- Consolidem i desenvolupem el llenguatge musical com a eina d’expressió i interpretació: Escala de Do Major, mode Major i menor, pulsació,compassos binaris, pentagrama, …
- Moviment com a mitjà d’expressió i sensibilització motriu, visual i auditiu, per conèixer el propi cos, desenvolupar el sentit rítmic i fomentar els vincles. Aquest trimestre hem mostrat aquest treball al Concert de Nadal amb “Harry Potter” a 3r.
- Instrumentació. Pràctica i aplicació dels coneixements del llenguatge als diferents instruments no determinats i determinats: plaques, boom-shackers, campanes. També ens hem iniciat a 4t a la pràctica de la flauta barroca. Els alumnes de 4t hem mostrat el nostre treball amb la intrumentació “Río” i “Caçafantasmes” al Concert de Nadal.