Un món net de deixalles, l’objectiu de les Sortides 360º

Els divendres de 10:30 a 13:00 l’alumnat de 1r i 2n d’ESO de l’IE Barnola du a terme excursions per l’entorn del poble. Hi ha 3 tipus d’activitats en aquesta franja: el Projecte Rius, de l’àmbit científic; les Sortides 360º, de l’àmbit social i l’estada al centre, quan els alumnes dissenyen i juguen a jocs de taula i porten a terme el seu projecte lliure.  Cada 3 setmanes cada grup passa per un espai diferent.

En les Sortides 360º, l’objectiu és participar fora del centre en accions que millorin la comunitat i la sostenibilitat. Per aquest motiu,  l’alumnat ha netejat diversos espais del municipi, sent conscients de la petjada que deixen els residus en l’entorn natural, reflexionant sobre l’estat dels nostres boscos i proposant millores per evitar-ne la degradació. Aquestes accions s’emmarquen en el projecte Litterati (https://litterati.org/about).

El passat 10 de desembre els i les alumnes del grup C de 1r i 2n d’ESO van iniciar el projecte. L’alumnat anava protegit amb guants, bosses i pinces i en total van trobar 153 residus plàstics en el recorregut que van fer en el corriol que va des de la rotonda d’entrada del poble fins al polígon del Punsic.  En les imatges podeu veure les deixalles trobades, els punts del corriol on es van trobar i una foto de l’equip. Cada divendres un nou grup participarà en la neteja d’un nou espai.