Què és un Institut Escola ?

Els instituts escola apleguen, en un mateix centre, l’oferta d’educació infantil, primària i secundària i presenten, des d’aquest punt de vista, una estructuració de l’ensenyament obligatori equivalent a la dels centres educatius dels països nòrdics i denominat model de sistemes integrats. La majoria de centres a Catalunya es van crear durant la dècada de 2010 i han iniciat el projecte a partir de realitats molt diferents (centres de nova creació, fusió de centres que ja existien) i en contextos també molt diferents (zones urbanes, rurals, poblacions de dimensions diferents).

L’IE Barnola és referent en els Instituts Escola de Catalunya, caracteritzat per:

– Un projecte horari pioner.

– Un exemple de vinculació amb l’entorn.

– Personalització de l’aprenentatge i projecte de convivència, situant la persona en el centre de l’aprenentatge.

Més informació: https://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/xarxa-instituts-escola/linstitut-escola/