Formació d’estiu dels mestres

Durant la setmana del 3 al 7 de juliol els mestres de l’Escola Barnola, hem estat realitzant formació d’Escola Nova 21, amb la intenció de reflexionar sobre l’horitzó comú d’escola avançada, des de l’intercanvi entre docents d’escoles i realitats diferents, afavorint tant la reflexió teòrica com el coneixement i l’intercanvi d’experiències. En definitiva, reflexionar i debatre qüestions com:
Quin propòsit creiem que han de tenir l’educació i l’escola avui, i com es relaciona amb el que fem?
● Fins a quin punt les pràctiques d’aprenentatge estan basades en el coneixement contrastat de com les persones aprenem més que en la repetició del que hem viscut?
● Com avaluem la formació integral de la persona i el seu assoliment de tots i cadascun dels aprenentatges competencials?
● Com organitzem la cooperació entre docents, els espais, els temps i els materials per a fer possible el propòsit competencial, i quin rol han de tenir els diferents actors educatius en els processos de canvi i de transformació?

A partir d’ara, el treball es focalitza en el propi centre, creant i planificant accions formatives i de capacitació adreçades pel curs 2017-2018.