Setmana per l’eliminació de la violència envers les dones

L’Ajuntament d’Avinyó, del 20 al 26 de novembre, ha organitzat diferents activitats emmarcades en la Setmana per l’eliminació de la violència envers les dones. El treball amb els alumnes va començar a principis de setmana, mitjançant unes rutines de pensament, que hem utilitzat amb els diferents grups de primària, per promoure el pensament i la reflexió, ja que valorem el pensament com a mitjà per a millorar l’aprenentatge. Aquesta rutina, tenia com a punt de partida, el vídeo que a continuació us enllacem:

La setmana va finalitzar proposant el repte 00 (0 baralles – 0 insults) durant el divendres, dia 25 de novembre:

1.       Matí : Proposem el repte, a veure si som capaços d’aconseguir-ho durant el dia d’avui.
2.
Durat el dia: En cas que aparegui algun cas de baralla o insult, no defallim. El repte continua estant viu.
3.
Tarda: Avaluem el repte. Com ha anat? Com ens hem sentit sense baralles i insults? Què en pensem?

El conflicte en sí mateix és positiu, el que qüestionem, és quines respostes donem a la resolució d’aquests conflictes: la violència física o verbal no és la solució !
Finalment, concloem la setmana, amb una flashmob al pati de l’escola Barnola.

Adobe Spark Video from annasc8 on Vimeo.