L’Orquestra de corda ‘Montsalvatge’ participa en la Diada Pau Casals-Barcelona

La Diada Pau Casals és una iniciativa per commemorar i celebrar el vincle històric i simbòlic de Pau Casals amb la ciutat de Barcelona, com també la seva dimensió musical, social i popular, contribuint a la seva difusió entre les noves generacions. El 16 de juny de 1934 l’Ajuntament de Barcelona va nomenar fill adoptiu a Pau Casals, li va concedir la Medalla de la Ciutat i va posar el seu nom a l’avinguda situada al peu del Turó Park.

L’any 2015 es va celebrar la primera Diada Pau Casals-Barcelona. El 2016, l’Ajuntament de Barcelona la va institucionalitzar i al llarg de les darreres edicions, ha esdevingut una celebració oberta a tothom. Enguany, tal com es va fer el passat mes d’octubre en l’edició de l’any 2020, la Diada Pau Casals-Barcelona es va celebrar a l’Auditori Eduard Toldrà del Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

Un any més, ens omple d’orgull i emoció haver pogut participar en aquest acte commemoratiu amb l’orquestra de corda ‘Xavier Montsalvatge’ formada pels alumnes del grau professional de música de l’IEA Oriol Martorell, sota la direcció del professor Heriberto Fonseca. Van interpretar distints fragments de la Suite Holberg op.40 d’Edvard Grieg.

Us deixem el vídeo que es va enregistrar en directe on podreu gaudir (o tornar-ho a fer), de la Diada Pau Casals-Barcelona, que es va realitzar a l’auditori del CMMB, sota la conducció de l’acte de Marina Sala, exalumna del centre i que també va formar part de l’orquestra.