La Belle Époque a Barcelona, del 1888 al 1929

Aquest curs hem dut a terme un projecte interdisciplinari amb tot l’alumnat i equip docent de 4t d’ESO sobre La Belle Époque a Barcelona, del 1888 al 1929. Els alumnes han hagut de fer una recerca sobre diversos aspectes de la vida social i cultural d’aquella època, que els ha transportat a la vida de finals del segle XIX i principis del XX a la ciutat Barcelona, amb la inevitable influència que arribava de París.

La idea del projecte va sorgir per tal d’iniciar un intercanvi amb el Royal Conservatoire de la Haia, en concret amb l’School for Young Talents, un centre integrat d’estudis ordinaris i artístics, música i dansa, com nosaltres, però on s’inclouen estudis superiors. Els alumnes de la Haia han investigat sobre La Belle Époque a París i nosaltres a Barcelona. Posteriorment, vam tenir l’ocasió de compartir experiències de forma telemàtica i a l’octubre està prevista una primera trobada.

En aquest projecte han hagut de fer un document de recerca prèvia on hem aplicat criteris que trobaran el curs vinent en el treball de recerca del Batxillerat, tant pel que fa a contingut (adequació, aprofundiment de la recerca, redactat propi, conclusions de recerca…), com pel format que hauran d’utilitzar, la correcció gramatical i ortogràfica i les citacions i webgrafia (en format APA).

Posteriorment, com a producte final, han fet un filmet que podia ser un reportatge o espot publicitari, on calia tenir cura de l’estètica, l’ambientació i attrezzo, la interpretació i la narrativa audiovisual.

Podeu gaudir dels filmets en aquesta pàgina web on els hem recopilat: Belle Époque Films