Alumnes de música participen al “Jong KC Zomerfestival” a l’Haya

Una representació d’alumnes del centre han participat com a convidats al Jong KC Zomerfestival” és a dir Festival d’estiu, o de fi de curs de la School voor jong talent (SVJT) i el Jong KC (JKC), el que equivaldria al nostre grau professional, tant aquells que fan l’escolarització regular integrada (SVJT) com aquells que només hi van a fer els estudis de música (JKC), dintre del Royal Conservatoire The Hague.

Els alumnes de l’Oriol Martorell que hi han participat han estat: Guillem Calderón, Helena Campàs, clarinets i en Martí Sobrado, piano, alumnes de 3r d’ESO; l’Àngels López, la Miranda Rodríguez, violí i l’Elena Pérez, viola, tots tres alumnes de 1r de Batxillerat. Els quals han estat acompanyats per la professora de Llenguatge Musical, Isabel  Mirallas.

El Guillem Calderón, clarinet i en Martí Sobrado, piano, van tocar el num 1 i 2 de les “8 peces per clarinet, viola i piano”, Op.83 de Max Bruch.  L’Helena Campàs, clarinet, va tocar el 1r i 2n moviment del quintet per a piano i vent en Mib Major Op.16 de Beethoven.

A part de treballar en les sessions diàries de música de cambra, van participar en diferents tallers com ara: Gravació i producció, on es va gravar un dels grups de diferents maneres, canviant la posició dels micròfons, afegint algun efecte, etc. I el taller de Tècniques d’estudi, on es va parlar de diferents eines per afrontar les diferents fases de l’estudi d’una peça musical.

Les tres alumnes de Batxillerat van participar en el projecte de música barroca format per una orquestra de cambra, flautes de bec i dos cantants. Van treballar obres de Geminiani, Lully, Purcell, John Dowland i Thomas Arne. Tot el projecte de l’orquestra barroca girava entorn del concepte de “La Follia”, la bogeria. A més dels assajos de les obres, van participar d’un taller d’improvisació barroca i un altre de dansa barroca. També van tenir la sort de tocar utilitzant vestuari d’època, que van poder triar i emprovar-se a Leiden el dia abans del concert.

Tots els integrants del festival van participar també en el taller de Ritme i Coordinació, que feien tres professors de percussió, i van muntar una performance amb percussió corporal sobre la cançó “Afro Blue” que van interpretar al concert final.

Concerts

El primer dia va tenir lloc el concert d’obertura, a càrrec de l'”Atheneum Kamerorkest” és a dir, l’orquestra de cambra del Conservatori. Primer vam escoltar el grup junior, els més joves. D’aquest grup es va destacar la potent actitud escènica de tots els participants, el fet que tocaven sense director i com alumnes de diferents edats tocaven junts el mateix repertori amb molt bon resultat. Crec que hi ha molta feina molt ben feta pel que fa a la iniciativa i l’autonomia dels músics.

Tot seguit vam sentir l’orquestra dels alumnes més grans. Van interpretar un concert barroc per a flauta de bec i orquestra. Vam quedar bocabadats del nivell de la solista i de l’orquestra. Després van tocar una obra de Dvorak.

El dimarts vam anar a un concert on tocaven membres del New European Ensemble, un grup de cambra professional molt actiu. La particularitat d’aquest concert era que el grup tocava peces escrites pels alumnes de composició del conservatori. Aquestes també s’havien inspirat en un dels temes centrals del Festival “La follia” és a dir, la bogeria. Es tractava de música força experimental i els mateixos alumnes explicaven abans de l’obra com havien treballat i en què s’havien inspirat. Ens va semblar un luxe que els alumnes de composició poguessin disposar d’un grup professional per tocar les seves obres.

El divendres va tenir lloc el concert final del festival. Vam poder veure els nostres alumnes tocant amb els diferents grups de cambra i l’orquestra barroca. També vam sentir les gravacions d’alguns grups que havien participat en la modalitat de “Gravació i producció” sobretot de grups de Jazz, i vam veure la performance d’aquells que havien fet la modalitat de “Teatre musical”.

——–

Text i audiovisual: Isabel Mirallas, professora de llenguatge musical.