La música d’arrel tradicional entra al centre

La música d’arrel tradicional entra al centre de la mà dels Ministrils de l’OM, format per alumnes de Batxillerat, juntament amb els de dansa tradicional de 3r d’ESO, en el marc del projecte de Treball de Recerca (TdR) de Batxillerat que ha realitzat l’alumna del centre, Laia Glück.

Aquest projecte, que ha dut a terme l’alumna de batxillerat, Laia Glück, aquest curs, s’endinsa en el món de la música tradicional i es planteja com integrar-la als centres del grau professional de música. Un Treball de Recerca que pretén integrar la música d’arrel tradicional al centre, fer difusió d’aquest gènere entre els ensenyaments artístics professionals i fer-la visible a les generacions més joves.

“La intenció és fer arribar a les generacions més joves la música d’arrel tradicional i donar-li una visibilitat molt més gran en els ensenyaments de grau professional”. Laia Glück.

Per fer-ho possible, es va crear una formació de Ministrils i es va proposar participar al departament de dansa tradicional, a fi de realitzar conjuntament un projecte integrat de música i dansa en el qual es va poder treballar diferents danses del repertori tradicional.

Aquest treball s’ha fet amb la col·laboració d’alumnes i professorat del centre, tant de dansa com de música, integrant els ensenyaments artístics del nostre centre.

El grup de Ministrils estava integrat per alumnes de batxillerat de diferents especialitats, entre les quals hi va haver la participació dels alumnes: Anna Balcells, violí; Joan Valeriano, trompa; Elsa Armengou, trompeta; Lola Peñaranda, saxòfon; Aina Vilaseca, fagot; Perot Rigau, fiscorn; Ricard Figaró, contrabaix; juntament amb percussionistes convidats per a l’ocasió, Jordi Barbet (Kami) i Ismael Glück.

Pel que fa a la dansa tradicional, van ser els alumnes de dansa de  3r d’ESO, que es van encarregar de la coreografia i el ball de  les diferents danses que es van interpretar.

Aquest treball ha estat tutoritzat  pels professors del centre: Jordi Gómez, professor de trombó, i Laura Almenta, professora de dansa tradicional, juntament amb la tutora del TdR i professora de violí, Marina Mazón.

Va ser molt enriquidor poder treballar els dos àmbits junts i esperem que tingui continuïtat en els cursos vinents. Una feina molt bonica!