“Jazz is in the OM” un projecte d’Art i Societat a 4t d’ESO

Dintre el marc del projecte Art i Societat l’alumnat de 4t d’ESO, juntament en tot l’equip docent d’aquest curs, han iniciat un treball interdisciplinari i transversal sobre el Jazz i les seves repercussions i derivades socials i històriques.

Ens fa molta il·lusió comunicar-vos que aquest curs hem iniciat un treball interdisciplinari i transversal al voltant del Jazz, dintre el projecte d’Art i Societat. A més, aquest curs, hem aprofitat també que la formació Big Band i el grup de dansa estan treballant conjuntament un repertori per oferir en concert, tots plegats, el dissabte, 25 de març a l’auditori del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona.

L’alumnat ha realitzat una recerca en grup al voltant d’un tema escollit, que va des de les variants musicals del jazz, passant pel rol de la dona al Jazz, la improvisació amb música i dansa, o fins i tot els exalumnes de l’Oriol Martorell que formen part de l’escena jazzística actual. Divendres 24, culminarem la setmana monogràfica amb l’exposició dels diferents productes i recerques elaborades per l’alumnat a l’auditori de l’Institut.

Dijous passat vam inaugurar aquest projecte amb dos convidats magnífics per introduir i contextualitzar el tema del Jazz. D’una banda, Publio Delgado (guitarrista, compositor, productor i professor d’Història del Jazz a la UAB), va compartir amb nosaltres el recorregut històric i musical del jazz, des dels orígens a l’Àfrica negra, passant per l’esclavisme i les worksongs, fins al Mississipí i Nova Orleans.

Ens va regalar una llista de reproducció de referències musicals del jazz i la seva evolució, i vam acabar cantant un estàndard molt cinematogràfic del Jazz (“Isn’t it romantic“), acompanyats de la seva improvisació a la guitarra.

A la tarda, vam poder gaudir de música en directe de la mà de “l’Arnau Prats Quartet” (contrabaixista i exalumne), que ens va oferir una varietat trepidant de clàssics de diferents gèneres al voltant del jazz, com el Bebop, el Cool -Jazz o el Hard-Bop.

Per finalitzar, aprofitem per felicitar els dos grups de 4t d’ESO que han guanyat el concurs de NeuroArt (organitzat per l’Institut de Neurociències de la UB) en la categoria de “millor creació original”, que es va lliurar dimarts 14 al CCCB de Barcelona juntament amb 24 centres de secundària, i en representació del treball fet a STEAM durant la primera part del curs.