Alumnes del centre guardonats amb el PREMI BBVA de Música al talent individual

Alumnes del Grau Professional de música han estat guardonats en la setena edició del Premi BBVA de Música al Talent Individual que s’ha celebrat, el cap de setmana passat, al Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona. Hi han participat alumnes en les diferents categories: Aleví, Júnior i Jove.

Els guardonats, en representació de l’IEA Oriol Martorell, han estat:

En la categoria Aleví, l’alumna de 2n d’ESO Joana Santandreu Teixidor, violí, va ser finalista i va ser premiada amb el Premi ACCat  a la millor interpretació d’una obra de compositor català, amb Allegro Spiritoso en Re M de Joan Massià.

En la categoria Jove, van passar a la final quatre alumnes dels sis finalistes de la categoria dels més grans, entre els quals es troba el guanyador d’aquesta categoria, en Perot Rigau Sánchez, trombó, guardonat amb el 1r Premi i la Miranda Beatriz Rodríguez Guerra, violí, guanyadora d’una Menció Especial atorgada pel jurat del concurs. A més, també va obtenir el Premi ACCat a la millor interpretació d’una obra de compositor català, Chanson Op.A.8 Nº1 de J.Manén.

També cal destacar els finalistes de les respectives categories que van poder arribar a la gran final i poder mostrar el seu gran talent musical, La Laia Farrés Colomer, violoncel, en la categoria Júnior; I en la categoria Jove, en Diego Elía Miravalles, violí i en Néstor Díez Rodríguez, en l’especialitat de flauta travessera.

El Premi BBVA de Música al Talent Individual, convocat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, amb el suport de BBVA i la coorganització de l’Associació de Conservatoris de Catalunya, té per objectiu potenciar la formació musical dels joves músics estudiants per a facilitar que puguin dedicar-se professionalment a la música.

En aquesta edició han participat un total de 97 estudiants de música d’arreu de Catalunya.