ACTE DE SIGNATURA AL SALÓ DE CENT DE BARCELONA

El dimecres 16 d’Octubre es va celebrar l’acte de signatura del curs 2019-20 de l’Agenda 21 Escolar al Saló de Cent de l’ajuntament. En ell, centres educatius de Barcelona van signar el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat.
La nostra escola hi participa des de fa bastants anys, i un cop més, volem renovar aquest compromís amb el nostre entorn.

Ens hi van acompanyar 2 alumnes de 6è, la Fiona Ruiz i el Matias Taratuta. La jornada va ser molt interessant, de reflexió i conscienciació sobre la situació actual i futura del nostre planeta. Per exemple, ens van explicar que el 2100 la temperatura mitjana podria pujar fins a 5 °C o bé que les precipitacions podrien reduir-se un 24%, i que el nivell del mar podria pujar entre 60 i 130 cm.

Amb tot això, ens van animar a reflexionar sobre les nostres accions quotidianes pe revertir les conseqüències del canvi climàtic.

Ens trobem en un punt d’inflexió, en un moment clau, on han passat coses molt interessants com la Gran Manifestació pel Clima del 27 de Setembre o com l’aparició de la Gretta Thunberg, una nena de tan sols 16 anys, que ha ajudat a remoure consciències. Ens van fer adonar que els nens i nenes són molt importants, que són el futur i que està a les seves mans també, començar a caminar per fer un món millor.