Aprendre català

A l’Aula d’Acollida de Cicle Mitjà, hi assisteixen alumnes de tercer i de quart de primària.

De quart, som cinc alumnes. Tots, vam arribar l’any passat a l’escola. Dos, veníem del Marroc, un de Veneçuela, una de Pakistan i un de l’Argentina.

De tercer som sis alumnes. Dos, vam arribar l’any passat i quatre hem arribat aquest any. Cinc, veníem del Marroc i un de Brasil.

Venim a l’aula d’acollida per aprendre català.

Si sabem català podem: parlar amb les persones, entendre el que diuen, fer amics, llegir, escriure, expressar què ens passa, comunicar-nos, comprar, mirar la televisió, representar obres de teatre, jugar amb els amics, cantar, anar a la biblioteca municipal i llegir llibres en català, explicar històries, buscar per internet, escoltar cançons, aprendre coses escoltant els que ens acompanyen a les visites i excursions,…

Quan arribem, no trobem les paraules per dir el que volem dir i sentim una mica de ràbia. Tampoc entenem moltes coses. Quan aprenen català, podem fer cada cop més coses i ens sentim millor!