Treballem l’altura del so

Aquestes setmanes, l’alumnat d’Educació Infantil estem aprofundint en una de les qualitats del so: l’altura. Per fer-ho, hem cantat i ballat la cançó del “Greu i l’agut” de la Dàmaris Gelabert, la qual ens parla del senyor agut i del senyor greu, per tal d’introduir aquest concepte a través del moviment corporal. Tot seguit, hem classificat diferents sons del nostre entorn quotidià segons la seva altura, per tal de fomentar l’escolta activa i la reflexió sobre aquest concepte. Finalment, hem aplicat aquest concepte a les notes de l’escala musical, per mitjà de les campanes de colors. Per fer-ho, cada infant triava una campana de colors, la feia sonar, comparava el seu so amb el de la campana d’un altre infant i, per acabar, tots dos se situaven al seu lloc corresponent: dalt de la cadira (en cas de representar al senyor agut) o assegut a la cadira (en cas de representar al senyor greu).