Reflexionem sobre la Llegenda de Sant Jordi

Aquesta setmana, aprofitant que s’aproxima el dia de Sant Jordi, els nens i nenes de tercer, van rebre la visita de tres mestres de l’escola, interpretant una escena de la llegenda.

Per una banda, hi era el drac, que tenia molta gana i volia menjar-se a la princesa, i d’altra, hi trobàvem al cavaller Sant Jordi que volia matar el drac per salvar a la princesa. Però no era una interpretació a l’ús. Quan el cavaller estava a punt de matar el drac, l’escena es va aturar i els docents van sortir dels seus personatges, perquè reflexionéssim alguns temes com ara: «Creieu que és necessari resoldre els problemes amb violència? La princesa no pot salvar-se ella sola? Sempre ha d’haver-hi un príncep o cavaller que la salvi? La princesa i el cavaller han d’acabar junts per ser feliços? O poden ser-ho sols?»

Ens ha semblat una molt bona manera d’analitzar la llegenda i conèixer i compartir els diferents punts de vista de l’alumnat.