Plató al verí del teatre de Rodolf Sirera

Durant aquestes últimes setmanes els alumnes han treballat Plató a la matèria de cultura clàssica de 4t d’ESO. Una de les formes de treballar Plató és mitjançant el visionament del verí del teatre de Rodolf Sirera, una obra del 1978, ambientada en la França de just abans de la Revolució Francesa. La forma de l’obra és la d’un diàleg maièutic, tal com Plató mostra el coneixement que ofereix Sòcrates. Els temes principals són: la jerarquia social dins un sistema piramidal de classes (bon tema per establir una relació amb el que han fet a història) i un debat sobre la metateatralitat: quin és el límit entre la ficció i la realitat (la mimesi de la qual parla Plató o millor dit, l’art d’imitar la realitat). Els alumnes han gaudit d’una obra que, en primer lloc, els hi podia semblar poc interessant o avorrida, però que té un efecte sorpresa in crescendo que els ha mantingut atents.