Parlem de Sant Antoni Abat, patró dels animals

Durant aquestes setmanes a la classe de religió hem conegut a Sant Antoni Abat, el sant que és el patró dels animals, de les nostres mascotes i dels oficis que hi estan relacionats. Com marca la tradició, cada any, el dia 17 de gener – dia de Sant Antoni Abat-, els vilatans van fins a la capella dedicada al sant amb els seus animals de companyia (mascotes) per rebre la benedicció que els ha de protegir durant tot l’any. A més, també hem conegut la celebració dels Tres Tombs, que consisteix a fer tres voltes amb l’animal per tot el poble o ciutat passant per davant del mossèn o per la capella, perquè els cavalls rebin la benedicció tres vegades. Després d’haver conegut a St. Antoni, l’alumnat de Cicle Inicial ha fet un dibuix del seu animal preferit i ha reflexionat de la importància de respectar i cuidar els animals. Pel que fa a l’alumnat de Cicle Mitjà, ha fet una fitxa descriptiva del seu animal o mascota i ha reflexionat sobre aquests. Pel que fa a Cicle Superior, s’ha reflexionat oralment sobre els animals i el respecte i seguidament han creat un cartell digital sobre els animals i les seves mascotes.
A continuació deixem un seguit d’imatges de les 3 classes.