L’hort com a projecte, un procés d’aprenentatge

Les nenes i nens de 2nA de primària hem iniciat el projecte de l’hort escolar. Ens hem decidit a dinamitzar un petit espai de conreu que ens farà descobrir conceptes com: respecte vers el medi, agricultura i alimentació saludable.
Ens iniciem utilitzant una eina digital com és Liveworksheets per analitzar com és una planta, quines són les seves parts, com s’alimenta…, tipus de fruites, verdures i hortalisses; el sòl i el clima; les eines, l’aigua i el reg; els habitants de l’hort… Per posteriorment passar a l’aprenentatge vivencial i experimental tot anant a l’hort a remoure el sòl i plantar-hi llavors i plantes, que després comprovarem com van creixent.
Aquest projecte de l’hort escolar fomenta valors tan importants com el treball en equip i també descobreix a l’alumnat la vida i les pràctiques de la cultura rural i agrícola.