L’arribada dels Chromebook

Durant aquests dies han arribat els Chromebooks a les classes de 5è i aquesta notícia ha fet especial il·lusió als alumnes. Després d’una sessió per explicar el seu funcionament, normes i el bon ús d’aquests dispositius, la classe de 5èB ha anat per feina i han treballat continguts de matemàtiques a través del Google Classroom.

L’activitat que hi trobaven estava dividida en tres parts. Primer visualitzar i entendre l’esquema teòric de classificació. Seguidament, una activitat d’aplicació de la teoria a través d’una fitxa autocorrectora de “Liveworksheets” i per finalitzar, una activitat de raonament i prova que duia per nom: “El quadrat de Màgic de Dürer“. El quadrat conté nombres de l’1 al 16. Les files, columnes i diagonals sumen 34. El repte dels alumnes era trobar quadrats petits dins del gran que també sumessin 34. Per fer-ho, cada alumne tenia el seu propi Google Docs i amb 12 quadrats màgics (els grans), i havien d’acolorir les cel·les de la taula. Aquí l’exemple: