La meva regla, les meves regles

El passat 18 de març va venir una infermera del CAP Botafoc a fer una xerrada als alumnes de 1r d’ESO B sobre la menstruació i la iniciativa impulsada per la Generalitat “La meva regla, les meves regles”. En aquesta presentació de la infermera, es va reflexionar sobre prejudicis i estereotips que hi ha hagut o, fins i tot, que encara hi ha avui en dia per tal de superar la manca d’informació i la discriminació, així com per conscienciar-nos sobre la importància d’una equitat menstrual per garantir els drets sexuals i reproductius de les dones i les persones menstruants. A més a més, l’alumnat va poder veure alguns dels principals productes que s’ofereixen a la iniciativa, com poden ser la copa menstrual, les calces menstruals o la compresa reutilitzable, i comprovar el bon impacte ambiental que genera l’ús d’aquest tipus de materials reutilitzables. Cal destacar també que tot l’alumnat es va mostrar molt interessat i participatiu, i agraeix que iniciatives com aquestes arribin a l’escola.