La conferència

En què consisteix el treball de fer conferències?
Una conferència és la comunicació i l’exposició que fa un alumne, sobre un tema que ha preparat, a la resta de la classe.
El tema és lliure i es recomana que l’alumne tingui un coneixement previ o algun tipus d’experiència sobre el tema que tria, així estarà més motivat per realitzar el treball.
Tot i que la conferència l’han preparat durant les vacances de Nadal, a l’escola aprofitem estones per treballar i afavorir el desenvolupament de la competència de cerca d’informació. Dediquem unes sessions en petit grup per revisar, resoldre problemes, dubtes i per guiar el procés. El dia de la realització, l’alumne exposa el seu treball i, en acabar, els companys li poden fer preguntes per resoldre dubtes sobre la seva explicació.
Amb l’activitat de la conferència pretenem fer un pas més enllà per assegurar l’assoliment de la competència de cerca d’informació, treballar l’expressió oral i el discurs en el nostre alumnat, afavorint-ne la pràctica i sistematitzant els procés de les tres fases:
1. Cerca, localització i selecció de la informació
2. Tractament de la informació
3. Comunicació del coneixement adquirit

Objectius

  • Promoure i millorar les competències lingüístiques del nostre alumnat
  • Ajudar a estructurar el seu pensament.
  • Fer-los conscients dels seus aprenentatges, capacitats i limitacions.
  • Ajudar a adonar-se que els seus aprenentatges són significatius (expliquen perquè algú els escolta i aprèn d’ells).
  • Fomentar el pensament que “tots aprenem de tots” i que tots tenim coses a ensenyar als altres.
  • Afavorir la inclusió de tot l’alumnat acceptant i valorant la diversitat en les diferents maneres de fer i de pensar.