La κάθαρσις de la tragèdia grega a Èdip rei

Aquesta setmana els alumnes de l’optativa de Cultura Clàssica de 3r d’ESO han treballat el teatre grec i la seva influència en Occident. Contrari a com succeeix en l’actualitat, on el teatre és un acte cultural i d’entreteniment, pels antics grecs, el teatre era una institució religiosa i un ritual cap a Dionís, déu del vi, del teatre i de la festa; més important era la funció dins la “paideia” grega, ja que mitjançant l’horror del fet tràgic, que l’espectador veia amb els seus ulls, el ciutadà grec es purificava (κάθαρσις) i obtenia el coneixement de què no havia de fer. Després de conèixer els continguts teòrics de la matèria, els alumnes han visionat una gravació de l’obra de teatre Èdip rei de Sòfocles, un dels tres tràgics grecs, representada per Phersu Teatro a la Universitat de Cadis.