Fem cohesió de grup

El divendres a tutoria, a 3r aprofitàrem per introduir a l’aula el cercle restauratiu.

A l’escola, el cercle restauratiu és una metodologia que vol posar l’accent en la comunitat, en la reconstrucció de relacions, en la responsabilitat i en la confiança.

La finalitat del cercle era conèixer-nos una mica més i treballar l’autoestima.

I com que des que vam començar l’escola hem tingut alumnat nouvingut, vam començar fent una dinàmica per conèixer més als companys i companyes que s’han incorporat recentment. Seguidament, continuàrem amb una activitat principal per millorar la nostra autoestima i la dels companys/es. Primer vam fer una rotllana i vam dir una característica positiva de la personalitat d’un mateix. Després, quan tothom havia dit la seva, vam dir una característica positiva del company/a del costat fins a completar tota la ronda. En acabar vam posar en comú com ens havíem sentit i què era el que més ens havia agradat d’aquella sessió.

En general va anar força bé, i l’alumnat ho va gaudir.