Els cercles restauratius com a eina de diàleg amb els altres i amb un mateix

A 1r d’ESO B els alumnes han començat a fer Cercles Restauratius per tal de solucionar els problemes que puguin tenir amb l’entorn o amb ells mateixos.

Amb la Laura com a guia, han après a reflexionar sobre com veuen la realitat i com la poden percebre els altres a partir de les emocions que es projecten per, així, evitar conflictes i bastir vincles socioafectius. Cal destacar que l’alumnat ha reflexionat sobre les seves inquietuds i angoixes d’una manera activa i madura, amb la qual cosa cadascú ha pogut sincerar-se i entendre determinats comportaments tant de si mateix com dels companys.

En definitiva, 1r d’ESO B ha pogut veure l’impacte que tenen els seus actes i gestos en la comunitat, entendre algunes conseqüències del seu comportament, anticipar-se a segons quines accions i, sobretot, empatitzar amb els altres i conèixer-se a un mateix. Ja esperen amb ganes la sessió següent!