Descobrint l’escola

Els alumnes de l’aula d’acollida estem treballant l’escola.

En un plànol, hem de posar el nom de cada classe o espai. Vam començar per la primera planta. Vam sortir al passadís, vam llegir el cartell de la porta de cada classe i després els vam trobar i escriure al plànol.

Ens vam adonar que hi havia tres classes sense nom. Vam trucar a la porta, vam dir: “-Bon dia” i vam preguntar: “-Com es diu aquesta classe?”.

Els professors que hi havia ens van ajudar, van ser molt amables!

Els d’ESO, ens van dir que aquella era la Sala de guàrdia. També es van presentar i ens van explicar què feien i per a què servia la Sala de guàrdia. Fins i tot ens van fer un plànol de l’aula!

Les altres dues classes, no tenen nom però, la Marta i la Mar ens van explicar qui eren i què feien. La Marta és TIS i la Mar orientadora. La Mar treballa amb els grans i la Marta amb grans i petits. Les dues ajuden els nens a: relaxar-se, deixar l’enfado, treure’s un problema de sobre, arreglar un problema amb els amics,… També ajuden als mestres i professors quan un o uns nens s’enfaden o li costa alguna cosa. I també parlen amb les famílies.

Ara, sabent això, estem buscant un nom per a aquestes classes i hem pensat:

L’aula de…

• Solucionar els problemes
  • L’ajuda
  • La cura
  • La tranquil·litat
  • La relaxació
  • Calmar-se
  • Deixar l’enfado
  • Tornar a ser amics
  • Els convidats
  • Els companys
  • La humanitat
  • Les emocions
  • Els contents
  • La felicitat

Si algú té més idees…, benvingudes seran!

Totes les idees les ensenyarem a la Marta i la Mar, a veure què els semblen. I farem cartells amb els noms que agradin a tothom per posar-los a la porta.