Autocorrecció i cooperació: dos instruments didàctics clau

El procés d’aprenentatge es veu potenciat quan es dota als alumnes d’una major capacitat d’autonomia. A 3 d’ESO A, amb l’autocorrecció i la cooperació com a instruments didàctics clau, estem posant als nostres alumnes al centre del procés. Quan proporcionem als nostres alumnes les solucions a les activitats perquè les autocorregeixin estem fomentant capacitats com la reflexió, l’autonomia o l’autocrítica. Si, a més, ho poden fer de manera cooperativa, el procés d’aprenentatge s’enriqueix amb les experiències i les opinions dels companys. D’aquesta manera els alumnes se situen al centre del procés d’aprenentatge i el paper del docent esdevé el de guia que intervé només en els moments imprescindibles, com ara per a la resolució de dubtes. En definitiva, l’aprenentatge és molt més significatiu.