A les seves sabates! Un matí experimentant la discapacitat visual.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix la discapacitat dins l’àmbit de la salut com “tota restricció o absència de la capacitat per realitzar una activitat en la forma o dins del marge que es considera normal per a un ésser humà. Aquesta limitació funcional es manifesta com una realitat en la vida diària i el problema interfereix tant en les activitats físiques com en les psicològiques”. És per això que parlem de persones amb discapacitat i no de discapacitats.
El dia 3 de desembre és el dia internacional de la discapacitat o diversitat funcional i hem fet activitats de sensibilització i inclusió. Els grans objectius de les activitats de sensibilització que
hem realitzat són: generar més consciència per part dels alumnes entorn la discapacitat i promocionar jocs i activitats cooperatives, integradores i d’inclusió. Promoure aquest tipus d’activitat és crucial per al desenvolupament de l’empatia i la comprensió dels alumnes, així com per a la bona integració i inclusió dels infants amb diversitat funcional a l’escola.
Hem experimentat amb la discapacitat visual realitzant activitats i jocs, al llarg del matí, amb els ulls tapats.
Una experiència diferent!