18è PREMI PILARÍN BAYÉS DE CONTES ESCRITS PER NENS I NENES

Des del nostre centre participarem, de manera voluntària, al 18è Premi Pilarín Bayés de contes escrits per nens i nenes.

El Premi neix l’any 2004 amb la voluntat d’homenatjar la il·lustradora Pilarín Bayés, que encarna a la perfecció l’essència del Premi: L’ESTIMA PELS CONTES I PELS INFANTS.

Cada any, proposen als infants de Catalunya el repte d’escriure un conte per fer-los reflexionar i treballar temàtiques al voltant dels valors, i fomentar la lectura i l’escriptura.

Aquest any s’ha viscut la festa de manera ben especial. Durant el confinament, persones reconegudes del món de la cultura, la música o l’esport ens van llegir, cada dia a través d’Instagram, els 20 contes guanyadors de la darrera edició. Podeu escoltar-los a: https://www.premipilarinbayes.org/dia-a-dia-del-premi/

Per això, aquest any la temàtica proposada és EL CONFINAMENT!

Aquest any hem viscut una experiència única. Amb l’escola tancada, els carrers buits i tothom confinat a casa, els nens i les nenes d’arreu han vist passar la vida a través de la finestra. Tres mesos que han capgirat el món i que, si bé molts han patit històries tristíssimes, també ha estat l’oportunitat per conviure amb la família, redescobrir els nostres barris i donar un respir a la natura. Veïns i veïnes que s’han ajudat, famílies i amics que s’han enyorat, boscos, mars i cels que s’han recuperat. Històries viscudes i compartides a través dels balcons o per videoconferència que, de ben segur, ens han transformat.

Una experiència compartida per tots i totes, però viscuda de manera ben diferent a cada llar, a cada poble, a cada ciutat… Vivències úniques que han transformat les persones i el món. Volem conèixer com ha estat el confinament dels infants d’arreu!

Podeu consultar les bases del premi per a cada cicle al següent enllaç: https://www.premipilarinbayes.org/wp-content/uploads/2020/10/Bases-Contes-del-Confinament.pdf