Com sona l’ESO (Altea 2024)

“COM SONA L’ESO ’24: una imatge val més que mil paraules, i una melodia val més que mil emocions
Encara recordo aquell 10 d’octubre, on fèiem la primera reunió amb l’alumnat i les famílies, per iniciar un camí que ens portaria a un dels aprenentatges més importants (i necessaris actualment) per al nostre alumnat: EXPRESSAR ELS SENTIMENTS que impliquen EMOCIONAR-SE sobre els trastorns i la salut mental, a través de “COMEDIANT”, personatge de cada alumne a dalt d’un escenari…
Han estat els centenars d’hores d’organització, desenes d’hores d’assaig, pràctica musical, treball, aprenentatge cooperatiu i expressió corporal i de cant musical. El resultat? 90 minuts del passat divendres 10 de maig a Altea, a dalt d’un escenari amb més de 1500 alumnes i docents, amb les emocions a flor de pell.
La música és l’art més essencial per exposar aquestes emocions, transmetre els sentiments que tant volem amagar la societat i, en aquest cas, els adolescents. I ho vam fer!
El més important amb què em quedo? Amb la imatge del nostre alumnat al final de l’actuació. Aquelles mirades, aquelles petites (i grans) llàgrimes emotives i de felicitat en acabar el concert. Nervis, expectació, il·lusió… Aquests alumnes han creat un precedent a l’Institut Escola Agustí Barberà, són herois de l’inici d’un brillant camí de nous reptes que confio i desitjo que continuïn per a un futur brillant i esperançador per als temps i societats que venen.
Agraïment infinit a tot l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, i en especial, a aquelles i aquells que van ser a dalt d’un escenari imponent, amb 6000 persones de públic, i retransmès en streaming per tot el món: JD, TB, NV, VN,  RD, GB, LlG, MLL, MP, i un agraïment especial a la docent, Gina Martí, pel suport i ajuda que m’ha donat.
Recordeu, com deia “Comediant“: Expresseu sempre els sentiments i les emocions, tots necessitem ajuda, i tots mereixem atenció! Abraçades musicals.

Enllaç al VideoBlog

Eric Benito Fuster