Dissenyant Experiments

Aquesta setmana, a la matèria de Física i Química de 2n d’ESO A, hem realitzat dos experiments amb l’objectiu de descobrir que TOT ÉS MATÈRIA i quines són les seves PROPIETATS més rellevants. La finalitat és que l’alumnat s’endinsi en el món de la química més quotidiana, més propera, en fi… com ells/es saben, la QUÍMICA de la VIDA. Que un altre dia en parlem amb més profunditat, la química aquesta de la vida, la essencial, té molt a veure amb les reaccions químiques que produeix el nostre cos, però aquest no és el tema d’avui.

El primer experiment va consistir en veure els tres estats de la matèria (deixem el plasma per al curs vinent, jejeje!) i el segon experiment vam interpretar i reflexionar sobre algunes de les propietats més característiques de la matèria, com per exemple la massa, el volum, entre d’altres. I tot això, amb una mandarina, un recipient de boca ampla de vidre, aigua de l’aixeta (el fluid per excel·lència), un globus, una ampolla de plàstic i una pastilla efervescent.

Un cop acabats els experiments, l’alumnat va dissenyar un Mind Map amb les idees principals del procés realitzat. Aquí us deixem amb algunes de les obres d’art que han fet.

Aviat us compartirem algunes imatges dels experiments!