Setmana Bio de 4t

Aquesta última setmana ha estat molt especial, tota l’escola hem fet activitats referents al medi ambient, la sostenibilitat, la cura de l’entorn i la producció local: La setmana Bio.

Dilluns vam començar amb una visita a la riera de la Gorga on vam fer diferents mesures i anàlisis de l’aigua dins el Projecte Rius.

Dimarts vam fer una sortida per l’entorn i vam aprofitar per fer les activitats a les Comes que no havíem pogut fer a les colònies per culpa de la pluja.

Dimecres vam rebre la visita d’en Roger Riudavets i ens va parlar de com produeix formatges.

Dijous al matí vam fer ja la tradicional batuda verda, tot realitzant una ruta circular des de l’escola, fins al carrer nou i després vam anar fins a La Bertrana i vam tornar pel Pedró. Vam recollir força deixalles, però estem contents perquè ho vam trobar molt més nets que altres anys!

Aquella mateixa tarda també va venir l’Albert Codina i ens va parlar de l’elaboració artesana d’embotits i la importància del comerç local.

I per últim la setmana va acabar amb una fanàtica fira mediambiental on vam fer tallers de menjadores per ocells, dibuixos amb fulles, llibretes reciclades i pinxos de fruita. Al mateix temps van anar reconstruint els hotels d’insectes i escoltant contes relacionats amb la natura. També van venir de l’Associació Tapis a fer-nos un taller de com es fa el paper. A més a més, vam estar traient cautxú de la bassa de la Pollancreda, EN VAM TREURE 112 KILOGRAMS!!, i encara en va quedar força!

I vam rematar la setmana amb uns mandales i un berenar saludable compartit amb els nostres GANOCS!

Una setmana intensa, plena d’emocions i aprenentatges!