Setmana de la Pau 2023

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau ( DENIP), fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment. Es porta a terme a escoles de tot el món, al voltant del 30 de gener (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Un any ens hem unit a la iniciativa amb diferents activitats.

Dilluns vam començar tots junts amb una cantada compartida amb les famílies.

A primària hem estat treballant els diferents Objectius de desenvolupament Sostenible i hem creat uns punts de llibre amb els nostres desitjos per fer el nostre món una mica millor. Despés ens els hem intercanviat i ara els guardem amb molt de carinyu.

També hem fet els tallers de participació dins el projecte Veu i Bot.

Pel DENIP 2023 la proposta era abordar la temàtica de la Comunicació No Violenta. Per fer-ho hem creat entre alumnes i famílies, tres plafons amb paraules boniques.

A les aules vam reflexionar sobre quines coses no ens agradava que ens diguessin i quines sí, i han estat aquestes coses boniques i agradables les que hem recollit.

A més a la biblioteca hem tingut un recull de llibres sobre la Pau .